Weet jij waarom je doet wat je doet? En kun je dat nu meteen vertellen als ik je ernaar vraag? Veel ondernemers beginnen hun verhaal met wat ze doen en niet waarom ze dit doen. Dit is een gemiste kans…

Juist jouw verhaal, jouw visie, kennis en energie: daar zit jouw vermogen in. Het verhaal en de kans om jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen.

Storytelling door middel van video

Hoe kun je storytelling inzetten om je bedrijf, merk, product of dienst te vertellen? Organisaties hebben vaak de neiging om te communiceren over feiten en cijfers, maar dat spreekt de meeste doelgroepen niet aan. Waarom niet? Mensen hebben het onderling niet over bijvoorbeeld winstcijfers. Mensen zijn gevoelsdieren en zullen dus eerder met elkaar praten over ervaringen, herinneringen en inzichten die ze krijgen.

Om te bereiken dat mensen over jouw product praten kun je video storytelling toepassen. Hiermee creëer je betrokkenheid van jouw potentiële klanten. Video draait immers om zien en horen en mensen kijken graag naar andere mensen. Video maakt het om die reden eenvoudig voor kijkers om zich te identificeren met karakters. Daarnaast is video heel geschikt om ervaringen, sferen en gevoelens over te brengen.

Doelen van een storytelling strategie

  1. Meer leads of meer omzet. Wanneer je goed zichtbaar bent voor de doelgroep kan dit zorgen voor meer klanten.
  2. Vertrouwen. Klanten blijven trouw aan een merk of organisatie waar ze een goed gevoel bij hebben. Storytelling bereikt dit.
  3. Thought leadership. Luistert jouw branche naar wat jij te zeggen hebt? Dan ben je een kennisleider in jouw vakgebied. Dat lukt alleen met een goed verhaal.
  4. Merkbekendheid. Een verhaal dat mensen precies op de juiste plek raakt maakt je merk positief bekend bij precies de juiste mensen.

Advies of hulp nodig bij het realiseren van een video? Of gewoon een keer sparren over de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op!

Bij video- en fotografie opdrachten nemen wij alle maatregelen gegeven vanuit het RIVM in acht. Denk hierbij aan de 1,5 meter afstand, eventuele audio op afstand en geen handen schudden. Verder komen we met zo min mogelijk mensen in contact en desinfecteren we al het materiaal.